- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
دوره 25، شماره 34 - ( 1396 )                   جلد 25 شماره 34 صفحات 257-233 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Examination of Feasibility of Teaching Model in Teaching Human Resources of the Iranian National Tax Administration based on Data-based Theory . J Tax Res 2017; 25 (34) :233-257
URL: http://taxjournal.ir/article-1-1177-fa.html
یوسفی حمیدرضا، مشعلی بهزاد، منتی حسین. بررسی امکان اجرای الگوی مربی گری در آموزش منابع انسانی سازمان امور مالیاتی کشور براساس نظریه داده بنیاد" . پژوهشنامه مالیات. 1396; 25 (34) :233-257

URL: http://taxjournal.ir/article-1-1177-fa.html


1- سازمان امور مالیاتی کشور
2- پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی
چکیده:   (5036 مشاهده)
 
سازمان ها برای انجام وظایف وماموریت های خود به شدت متکی به سرمایه های انسانی  هستند ، توسعه سرمایه های  سازمانی نیازمند برنامه ریزی آموزشی وبهره مندی از الگوها و روش های آموزشی است که حداکثر کارایی و اثربخشی رادر پی داشته باشد. آنچه در این خصوص اهمیت اساسی دارد ساختارها وشرایط وویژگی های سازمانی است که امکان اجرای موفق برنامه های آموزشی والگوهای قابل پیاده سازی را فراهم می کند.هدف از انجام این پژوهش بررسی امکان اجرای الگوی مربی گری در نظام آموزش منابع انسانی سازمان امور مالیاتی کشور است . براین اساس در چارچوب  رویکرد کیفی و بکارگیری روش تحقیق داده بنیاد اقدام به بررسی وجمع آوری داده های پژوهش از طریق تحقیقات میدانی وانجام مصاحبه های نیمه ساختار یافته با خبرگان و صاحب نظران ومدیران سازمان امور مالیاتی کشور شد وبه محض حصول اشباع نظری وعدم دریافت نکات و پاسخ های تکمیلی ازسوی مشارکت کنندگان در پژوهش  اقدام به تجزیه وتحلیل داده های گرداوری شده در سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری  وکد گذاری انتخابی شد. سپس با نتیجه گیری که از مقوله های مورد بررسی صورت گرفت الگوی کیفی پژوهش طراحی شد.
نتایج این پژوهش حاصل تجزیه وتحلیل تعداد 5 مقوله اصلی ، تعداد 20 مقوله فرعی  وتعداد 32مقوله خرد است که در  پنج محور اصلی شامل :" 1- شرایط علّی     2- زمینه وبستر     3- شرایط مداخله گر    4- راهبردها    5-  پیامدها و آثار  " مورد بررسی وتجزیه وتحلیل نهایی قرار گرفت .
در فرآیند مصاحبه های صورت گرفته تلاش شد تا از وجود افرادی استفاده شود که ضمن اشراف کامل بروضعیت منابع انسانی سازمان ، شناخت اهداف واستراتژی های درون سازمانی و فرآیند آموزش کارکنان سازمان احاطه موضوعی وعمیق داشته باشند. در نهایت  براساس رویکرد کیفی یافته های پژوهش سازماندهی واز طریق تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده از مصاحبه های صورت گرفته با جامعه آماری مورد نظر امکان اجرای  الگوی مربی گری آموزش منابع انسانی در سازمان امور مالیاتی کشور بررسی و به تصویر کشیده شد .
متن کامل [PDF 4986 kb]   (8059 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اقتصادی
دریافت: 1396/9/13 | پذیرش: 1396/9/13 | انتشار: 1396/9/13

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

./files/site1/images/%D8%B3%D9%85%DB%8C%D9%85_%D9%86%D9%88%D8%B1.pngبازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشنامه مالیات می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Tax Research

Designed & Developed by : Yektaweb