دوره 26، شماره 39 - ( 1397 )                   جلد 26 شماره 39 صفحات 92-69 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (3475 مشاهده)
چکیده
هدف این پژوهش[1] ارزیابی شکاف پاسخ گویی بیرونی سازمان امور مالیاتی و تأثیر آن بر اقبال عمومی و درآمدهای مالیاتی سازمان است. این پژوهش از نوع پیمایشی-کاربردی است. جامعه آماری پژوهش اعضای هیأت علمی، مدیران مالی و کارشناسان دولتی است که با استفاده از روش نمونه‌گیری 156 نفر از سه گروه ذی نفعان به‌عنوان نمونه انتخاب و پرسشنامه‌ها بین آن‌ها توزیع گردید. از نرم‌افزارهای Gpower، Spss، Lisrel، Excel و آزمون میانگین دو جامعه وابسته (آزمون تی زوجی)، تحلیل واریانس یک‌طرفه، روش طرح بلوک‌های تصادفی و مدل‌های خطی چند متغیره برای توصیف و تحلیل داده‌ها استفاده شد. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده مشاهده شد سطح پاسخ گویی بیرونی سازمان امور مالیاتی در حال حاضر نسبت به انتظارات ذی نفعان بسیار پایین‌تر است. از نظر گروه‌های شرکت‌کننده، بالاترین سطح پاسخ­گویی سازمان امور مالیاتی به دولت و پایین‌ترین سطح پاسخ­گویی به جامعه علمی است. همچنین نتایج نشان داد که افزایش سطح پاسخ گویی بیرونی موجب افزایش اعتماد عمومی و میزان درآمدهای مالیاتی خواهد شد.
 
[1] . این مقاله از رساله دکترا استخراج شده است.
متن کامل [PDF 388 kb]   (1002 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اقتصادی
دریافت: 1398/2/21 | پذیرش: 1398/2/21 | انتشار: 1398/2/21

./files/site1/images/%D8%B3%D9%85%DB%8C%D9%85_%D9%86%D9%88%D8%B1.pngبازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.