[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 21، شماره 17 - ( 3-1392 ) ::
جلد 21 شماره 17 صفحات 125-150 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی و سنجش رضایت مؤدیان مالیاتی (مطالعه موردی اداره کل امور مالیاتی مرکز تهران)
منصور صمدی، محمد نظریان*
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی بین الملل، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، و کارشناس مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور
چکیده:   (3872 مشاهده)
امروزه اندازهگیری و تعیین سطح رضایت مشتریان سازمانها به یکی از دغدغه های اصلی مدیران آنها بدل گشته است. موفقیت تمام سازمانها و مؤسسات، اعم از تولیدی یا خدماتی، انتفاعی یا غیر انتفاعی و دولتی یا غیر دولتی، تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد که یکی از مهم ترین آنها رضایتمندی مشتریان به منظور نیل به تعالی در کسب و کار است. امروزه، تأمین رضایت مشتری یکی از الزامات اساسی نظامهای مدیریت کیفیت و مدلهای تعالی است. هر سازمانی از جمله سازمان امور مالیاتی کشور، خواستار ارائه خدماتی است که رضایت مشتریان را فراهم سازد. چرا که سطوح بالاتر رضایت مشتریان، منجر به ایجاد وفاداری بیشتر در آنان می گردد. در این تحقیق ضمن معرفی مدلهای موجود در زمینه شاخص رضایت مشتری به بررسی مدل سنجش رضایت مشتریان (مؤدیان مالیاتی) که شامل 5 متغیرِ عملکرد کارکنان، انتظارات مؤدیان مالیاتی، فرآیند انجام کار، قوانین و مقررات و فرهنگ سازمانی است، پرداخته شد. در نهایت، مدل بر مبنای پرسشنامه ای که حاوی 32 سؤال است و در اختیار 384 نفر از مؤدیان مالیاتی ( اشخاص حقیقی و حقوقی) مستقر در اداره کل امور مالیاتی مرکز تهران قرار داده شد، مورد سنجش قرار نسخه SPSS گرفت. پس از جمعآوری اطلاعات جهت تجزیه و تحلیل داده ها در این تحقیق از نرم افزار 18 و لیزرل نسخه 8.7 استفاده گردید که در نهایت همه 5 فرضیه تحقیق رد شدند.
واژه‌های کلیدی: رضایت مشتری، سازمانهای خدماتی، مالیات، شاخص رضایت مشتری، مؤدی مالیاتی
متن کامل [PDF 349 kb]   (1326 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: ۱۳۹۲/۱۲/۲۳ | پذیرش: ۱۳۹۲/۱۲/۲۳ | انتشار: ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Samadi M, Nazarian M. The Study and Measurement of Taxpayers Satisfaction (Case Study of the Central Tehran s General Tax Directorate). tax research. 2013; 21 (17)
URL: http://taxjournal.ir/article-1-166-fa.html

صمدی منصور، نظریان محمد. بررسی و سنجش رضایت مؤدیان مالیاتی (مطالعه موردی اداره کل امور مالیاتی مرکز تهران). پژوهشنامه مالیات . 1392; 21 (17)

URL: http://taxjournal.ir/article-1-166-fa.html



سال 21، شماره 17 - ( 3-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهشنامه مالیات (علمی-پژوهشی) Iranian National Tax Administration (INTA)
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3638