- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
دوره 22، شماره 22 - ( 1393 )                   جلد 22 شماره 22 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Allame Haheri F, Hortmani A, Behrad A. Advertising Impact on Tax Compliance (A case study of Businesses Subject to Paragraph (c), Article 95, Direct Tax Act). J Tax Res 2014; 22 (22)
URL: http://taxjournal.ir/article-1-418-fa.html
علامه حائری فریدالدین، هرتمنی امیر، بهراد آرمان. تاثیر تبلیغات بر تمکین مودیان مالیاتی (مطالعه موردی مشمولان بند (ج)، ماده 95 ق.م.م). پژوهشنامه مالیات. 1393; 22 (22)

URL: http://taxjournal.ir/article-1-418-fa.html


چکیده:   (6655 مشاهده)

  در بیشتر کشورها، بخش عمده ای از منابع درآمدی دولت، از طریق مالیات تامین می شود. سهم مالیات از کل درآمدهای عمومی در میان کشورها، متفاوت است و میزان آن بستگی به سطح توسعه و ساختار اقتصادی آنها دارد. در این راستا راهکارهای کاربردی افزایش دریافت مالیات و کاهش هزینه های وصول آن از جمله مهمترین و کلیدی ترین موضوعاتی است که دولت ها را درگیر خود نموده است. طی سالهای گذشته به منظور توسعه و ایجاد فرهنگ مالیاتی مطلوب یک سری فعالیتهای تبلیغاتی رسانه ای انجام پذیرفت. در این تحقیق سعی بر آن شد تاثیرگذاری این فعالیتهای تبلیغاتی که به عنوان شاخصی برای بهبود این فعالیتها می­باشد مورد بررسی قرار گیرد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش به دلیل اینکه به وضعیت آنچه رخ داده است توجه دارد، توصیفی و چون از روش پرسشنامه ای استفاده می­نماید پیمایشی و روش گردآوری اطلاعات نیز میدانی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مشاغل مشمول بند (ج) قانون مالیات های مستقیم در شهرستان شهرکرد می­باشد که تعداد آنها 6300 نفر برآورد شده و با استفاده از فرمول کوکران تعداد 362 نفر به روش نمونه گیری تصادفی به­عنوان نمونه انتخاب شد. نتایج تحقیق نشان می دهد که به غیر از حیطه پرداخت به­موقع مالیات که تاثیر تبلیغات در آن در حد متوسط بود در زمینه هایی چون افزایش آگاهی مردم از قوانین و جرایم مالیاتی و نحوه هزینه کردن آن، گسترش فرهنگ مالیاتی و افزایش احساس عدالت مالیاتی این تاثیر کمتر از متوسط ارزیابی گردید .

متن کامل [PDF 251 kb]   (2517 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریتی
دریافت: 1393/10/14 | پذیرش: 1393/10/14 | انتشار: 1393/10/14

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

./files/site1/images/%D8%B3%D9%85%DB%8C%D9%85_%D9%86%D9%88%D8%B1.pngبازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشنامه مالیات می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Tax Research

Designed & Developed by : Yektaweb