- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
دوره 26، شماره 39 - ( 1397 )                   جلد 26 شماره 39 صفحات 192-163 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The study of Factors Adapted from Social- Cognitive Theory on Adoption of Electronic Taxation Systems (Case of Khorasan Razavi Province Tax Directorate General) The study of Factors Adapted from Social- Cognitive Theory on Adoption of Electronic Taxation Systems (Case of Khorasan Razavi Province Tax Directorate General). J Tax Res 2018; 26 (39) :163-192
URL: http://taxjournal.ir/article-1-1536-fa.html
لگزیان محمد، یوسف پور افسانه، رحیم نیا فریبرز. بررسی عوامل مؤثر برگرفته از تئوری شناختی– اجتماعی بر پذیرش سامانه‌های عملیات الکترونیکی مالیاتی (مطالعه موردی اداره کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی). پژوهشنامه مالیات. 1397; 26 (39) :163-192

URL: http://taxjournal.ir/article-1-1536-fa.html


چکیده:   (3272 مشاهده)
چکیده امروزه یکی از مهم¬ترین انواع کاربرد دولت الکترونیک، ارائۀ خدمات مالیاتی الکترونیکی دولت به مؤدیان مالیاتی است. از آنجایی که علاوه بر ضرورت اهتمام دولت به پشتیبانی و ایجاد زیرساخت‌های لازم، پذیرش سامانه‌های عملیات الکترونیک مالیاتی توسط مؤدیان از ضرورت‌های انکارناپذیر است، پس هدف این مطالعه بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش سامانه‌های عملیات الکترونیک مالیاتی با استفاده از تئوری شناختی– اجتماعی می‌باشد. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی و از حیث روش، پیمایشی- تحلیلی است. جامعۀ آماری این پژوهش مؤدیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی استان خراسان رضوی در شهر مشهد می‌باشد. تعداد نمونه 300 نفر به روش غیر تصادفی در دسترس برآورد گردیده است. جهت گردآوری داده‌های مورد نیاز تحقیق از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که رابطۀ معنی‌داری بین تمامی روابط ساختاری حامی هشت فرضیه وجود دارد. به عنوان مثال، انتظار نتیجه از سامانه¬های عملیات الکترونیک مالیاتی بر تمایل به این سامانه¬ها، تمایل بر پذیرش، نفوذ اجتماعی بر پذیرش، خودکارآمدی بر انتظار نتیجه، انتظار نتیجه بر پذیرش به واسطۀ تمایل و خودکارآمدی بر پذیرش به واسطه تمایل تأثیر مثبت و معنی¬داری دارد ولی فرضیۀ هفتم یعنی تأثیر اضطراب بر پذیرش معنی‌دار نیست.
متن کامل [PDF 1721 kb]   (1193 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اقتصادی
دریافت: 1398/2/22 | پذیرش: 1398/2/22 | انتشار: 1398/2/22

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

./files/site1/images/%D8%B3%D9%85%DB%8C%D9%85_%D9%86%D9%88%D8%B1.pngبازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشنامه مالیات می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Tax Research

Designed & Developed by : Yektaweb