دوره 29، شماره 50 - ( 1400 )                   جلد 29 شماره 50 صفحات 114-87 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


1- ، Mehdi.salehi@um.ac.ir
چکیده:   (6679 مشاهده)
مطالعه حاضر به وجود شکاف مطالعاتی داخلی و خارجی در زمینه شناسایی نقش ابعاد گوناگون مطالعات طراحی مدل ظرفیت‌های مالیاتی تجارت الکترونیک و مالیات فروش اینترنتی به خصوص در اجتناب از مالیات عملکرد در اداره کل امور مالیاتی استان تهران پرداخته است. جامعه آماری در پژوهش حاضر کلیه خبرگان و مدیران اداره امور مالیاتی تهران می‌باشند. در بخش کیفی این مطالعه از نمونه‌گیری هدفمند که به آن نمونه‌گیری غیراحتمالی، هدف‌دار یا کیفی نیز می‌گویند، به معنای انتخاب هدف‌دار واحدهای پژوهش برای کسب دانش یا اطلاعات استفاده شده است. در بخش کمّی، 180 نفر از کارکنان اداره امور مالیاتی استان تهران به عنوان نمونه در دسترس در نظر گرفته شدند. روش­های گردآوری اطلاعات در این پژوهش به دو دسته کتابخانه­ای و میدانی تقسیم می­شود. در خصوص جمع­آوری اطلاعات مربوط به ادبیات موضوع و پیشینه پژوهش از روش­های کتابخانه­ای و جهت گردآوری اطلاعات برای تأیید یا ردّ فرضیه­های پژوهش از روش میدانی استفاده شده است. در این پژوهش برای گردآوری داده­های پژوهش از مصاحبه و ابزار پرسشنامه برای گردآوری داده‌ها استفاده شده است. در مطالعه اول روش تجزیه و تحلیل داده‌ها پس از جمع آوری اطلاعات از تحلیل محتوا در پی تحلیل و تفسیر نتایج و پیاده سازی مدل کیفی تلاش خواهد شد. در مطالعه دوم که از روش توصیفی پیمایشی استفاده شده است از روش مدلسازی ساختاری-تفسیری استفاده شد. تحلیل داده‌های کیفی در این مطالعه با روش تحلیل تم انجام شده است. برای تحلیل محتوای کیفی از نرم‌افزار MAXQDA استفاده شده است. همچنین مدل یابی معادلات ساختاری با نرم‌افزار SMARTPLS صورت پذیرفته است.
متن کامل [PDF 458 kb]   (1138 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریتی
دریافت: 1400/9/1 | پذیرش: 1400/6/10 | انتشار: 1400/6/10

./files/site1/images/%D8%B3%D9%85%DB%8C%D9%85_%D9%86%D9%88%D8%B1.pngبازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.