- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
دوره 24، شماره 32 - ( 1395 )                   جلد 24 شماره 32 صفحات 123-97 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Social Marketing in Tax Administration: Explaining the Role of the Client Revenge in Initiation to Tax Evasion. J Tax Res 2017; 24 (32) :97-123
URL: http://taxjournal.ir/article-1-1040-fa.html
شیرخدائی میثم، خلیلی پالندی فرشته، شیرازی هاجر. بازاریابی اجتماعی در سازمان امور مالیاتی: تبیین نقش انتقام ارباب رجوع در تمایل به فرار مالیاتی. پژوهشنامه مالیات. 1395; 24 (32) :97-123

URL: http://taxjournal.ir/article-1-1040-fa.html


1- دانشگاه مازندران ، بابلسر ، shirkhodaie@umz.ac.ir
2- دانشگاه تربیت مدرس تهران
3- سازمان امورمالیاتی مرکز تهران
چکیده:   (5201 مشاهده)

چکیده

انتقام از جمله رفتارهای ضدّ اجتماعی و منفی است که باعث بروز رفتار و تبعات مختلف  می­گردد. پژوهش حاضر در نظر دارد ضمن بیان عوامل تاثیرگذار در بروز رفتارهای انتقام جویانه، پیامدهای این رفتار منفی در سازمان مالیاتی را بررسی نماید. روش پژوهش حاضر توصیفی و کمّی است. جامعه آماری پژوهش، مودیان مالیاتی است که در تابستان سال 1394 به ساختمان مرکزی اداره کل امور مالیاتی تهران مرکز مراجعه کردند. نمونه مورد نظر با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی ساده 430 نفر انتخاب شدند. از پرسشنامه برای سنجش متغیرهای پژوهش استفاده شده و جهت تجزیه و تحلیل داده­ها نیز از نرم افزارهایWarp PLS5 و SPSS 18 استفاده شده است. نتایج نشان داد که هر یک از متغیرهای تصویر سازمان، اعتماد، فقدان پذیرش اشکالات، عدم شفافیت قوانین، احساس بی عدالتی و شکست خدمات در انتقام­جویی مودیان نسبت به سازمان مالیاتی تاثیرگذار بوده و رفتارهای       انتقام­جویانه مودیان مالیاتی بر گفته­های شفاهی منفی و تمایل به فرار مالیاتی تاثیر گذاشته است.

متن کامل [PDF 4629 kb]   (3572 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اقتصادی
دریافت: 1396/3/31 | پذیرش: 1396/3/31 | انتشار: 1396/3/31

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


./files/site1/images/%D8%B3%D9%85%DB%8C%D9%85_%D9%86%D9%88%D8%B1.pngبازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشنامه مالیات می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Tax Research

Designed & Developed by : Yektaweb