[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 24، شماره 32 - ( 12-1395 ) ::
جلد 24 شماره 32 صفحات 97-123 برگشت به فهرست نسخه ها
بازاریابی اجتماعی در سازمان امور مالیاتی: تبیین نقش انتقام ارباب رجوع در تمایل به فرار مالیاتی
میثم شیرخدائی* ، فرشته خلیلی پالندی، هاجر شیرازی
دانشیار دانشگاه مازندران ، بابلسر
چکیده:   (817 مشاهده)

چکیده

انتقام از جمله رفتارهای ضدّ اجتماعی و منفی است که باعث بروز رفتار و تبعات مختلف  می­گردد. پژوهش حاضر در نظر دارد ضمن بیان عوامل تاثیرگذار در بروز رفتارهای انتقام جویانه، پیامدهای این رفتار منفی در سازمان مالیاتی را بررسی نماید. روش پژوهش حاضر توصیفی و کمّی است. جامعه آماری پژوهش، مودیان مالیاتی است که در تابستان سال 1394 به ساختمان مرکزی اداره کل امور مالیاتی تهران مرکز مراجعه کردند. نمونه مورد نظر با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی ساده 430 نفر انتخاب شدند. از پرسشنامه برای سنجش متغیرهای پژوهش استفاده شده و جهت تجزیه و تحلیل داده­ها نیز از نرم افزارهایWarp PLS5 و SPSS 18 استفاده شده است. نتایج نشان داد که هر یک از متغیرهای تصویر سازمان، اعتماد، فقدان پذیرش اشکالات، عدم شفافیت قوانین، احساس بی عدالتی و شکست خدمات در انتقام­جویی مودیان نسبت به سازمان مالیاتی تاثیرگذار بوده و رفتارهای       انتقام­جویانه مودیان مالیاتی بر گفته­های شفاهی منفی و تمایل به فرار مالیاتی تاثیر گذاشته است.

واژه‌های کلیدی: انتقام، گفته‌های شفاهی منفی، تمایل به فرار مالیاتی، سازمان امور مالیاتی
متن کامل [PDF 4629 kb]   (739 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اقتصادی
دریافت: ۱۳۹۶/۳/۳۱ | پذیرش: ۱۳۹۶/۳/۳۱ | انتشار: ۱۳۹۶/۳/۳۱
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Social Marketing in Tax Administration: Explaining the Role of the Client Revenge in Initiation to Tax Evasion. tax research. 2017; 24 (32)
URL: http://taxjournal.ir/article-1-1040-fa.html

شیرخدائی میثم، خلیلی پالندی فرشته، شیرازی هاجر. بازاریابی اجتماعی در سازمان امور مالیاتی: تبیین نقش انتقام ارباب رجوع در تمایل به فرار مالیاتی. پژوهشنامه مالیات . 1395; 24 (32)

URL: http://taxjournal.ir/article-1-1040-fa.html



سال 24، شماره 32 - ( 12-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهشنامه مالیات (علمی-پژوهشی) Iranian National Tax Administration (INTA)
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3705