[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 26، شماره 38 - ( 6-1397 ) ::
جلد 26 شماره 38 صفحات 51-75 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی رضایتمندی مؤدیان مالیاتی از خدمات مشاوره‌ای بر اساس مدل سروکوال (مطالعه موردی اداره کل امور مالیاتی شمال تهران)
مهدی ذکی * ، جابر لایق
سازمان امور مالیاتی کشور اداره کل امورمالیاتی مودیان بزرگ
چکیده:   (75 مشاهده)
توسعه اقتصادی از عمده‌ترین اهداف اقتصادی کشورهای جهان سوم است و در این راستا سیاست‌های مالیاتی بخش مهمی از سیاست­های اقتصادی کشورها محسوب می­شود. بر این اساس تحقیق حاضر، به منظور بررسی رضایتمندی مؤدیان مالیاتی از خدمات مشاوره‌ای ارائه شده از سوی اداره کل امور مالیاتی شمال تهران صورت گرفته است. در این مطالعه با در نظر گرفتن جامعه مؤدیان اداره کل مزبور از روش نمونه­گیری در دسترس و به تعداد 384 نمونه انتخاب و برای جمع آوری نظرات نمونه آماری از پرسشنامه‌ای ساختارمند و برگرفته شده از مدل سروکوال، حاوی سؤالات بسته به پاسخ استفاده شده و روایی و پایایی آن نیز مورد تأیید قرار گرفته است. برای تحلیل داده­های پرسشنامه­ها و آزمون فرضیه­های تحقیق از شاخص­های آزمون آماری و معادله­یابی ساختاری با روش کمترین مربعات جزئی استفاده شد، همچنین قابل ذکر است که برای آزمون فرضیات تحقیق از نتایج دو مدل فوق استفاده شده و برای اثبات یا ردّ فرضیات از آزمونهای ضریب همبستگی اسپیرمن، آزمون مقایسه­ای میانگین زوجی، گرین هاوس و آزمون T استفاده شده است. نتایج حاصل از تحقیق  نشان داد که پنج بعد مدل کیفیت سروکوال رابطه مستقیم و معناداری با رضایتمندی مؤدیان دارد و ابعاد مذکور در رضایتمندی مؤدیان تأثیر دارند، همچنین انتظارات مؤدیان در تمامی ابعاد کیفیت از ادراکات آنان بیشتر است.
واژه‌های کلیدی: رضایتمندی، مدل سروکوال، خدمات مشاوره‌ای، انتظارات مؤدیان، ادراکات مؤدیان
متن کامل [PDF 5843 kb]   (29 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اقتصادی
دریافت: ۱۳۹۷/۱۰/۲۵ | پذیرش: ۱۳۹۷/۱۰/۲۵ | انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


ذکی مهدی، لایق جابر. بررسی رضایتمندی مؤدیان مالیاتی از خدمات مشاوره‌ای بر اساس مدل سروکوال (مطالعه موردی اداره کل امور مالیاتی شمال تهران) . پژوهشنامه مالیات . 1397; 26 (38)

URL: http://taxjournal.ir/article-1-1454-fa.html



سال 26، شماره 38 - ( 6-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهشنامه مالیات (علمی-پژوهشی) Iranian National Tax Administration (INTA)
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3844