Qibleie G, Farhani A A, Sobhani G. senting a Model for the Influence of National Media on the Development of Tax Culture based on the Structural Equation Model. J Tax Res 2023; 31 (57) :51-68
URL:
http://taxjournal.ir/article-1-2258-fa.html
قبلهای غلامرضا، فرهنگی علیاکبر، سبحانی غلامرضا. ارائه مدلی برای تأثیرگذاری رسانه ملی بر توسعه فرهنگ مالیاتی براساس مدل معادلات ساختاری. پژوهشنامه مالیات. 1402; 31 (57) :51-68
URL: http://taxjournal.ir/article-1-2258-fa.html
1- ، aafavhangi@ut.ac.ir
چکیده: (1068 مشاهده)
نگاهی به نقاط ضعف و کاستیهای نظام مالیاتی کشور نشان میدهد، تحول نظام مالیاتی همواره موضوع بسیار مهمی برای فعالان دولتی و بخش خصوصی بوده است. هدف اصلی این مقاله بررسی تأثیرگذاری رسانه ملی بر توسعه فرهنگ مالیاتی میباشد. پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و از نوع پژوهشهای کمی به حساب میآید. جامعه آماری این مطالعه کلیه مؤدیان مالیاتی سطح ادارات شهر تهران است که یک نمونه از آنها بطور تصادفی و با استفاده از روش نمونهگیری گلوله برفی انتخاب شده است. روش تجزیه و تحلیل دادهها بر مبنای مدلسازی معادلات ساختاری میباشد. یافتههای حاصل از تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش نشان داد که اثرگذاری رسانه ملی در هر سه حوزه مسئولیت اجتماعی(دو بُعد )، کارکرد رسانه(چهار بُعد) و عوامل زمینهای(چهار بُعد) بر توسعه فرهنگ مالیاتی معنی دار است. با توجه به تأثیر ابعاد مختلف رسانه ملی بر فرهنگ مالیاتی میتوان نتیجه گرفت که سرمایهگذاری در این حوزهها میتواند به توسعه فرهنگ مالیاتی کمک نماید.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیریتی دریافت: 1402/5/15 | پذیرش: 1402/3/10 | انتشار: 1402/3/10