یکی از جلوههای مناسبات انسانی، تعامل انسانها با یکدیگر است. این تعامل از شکل ساده آن تا پیچیده ترین وجه، در ارتباطات انسانی بروز میکند. مهمترین نکته ای که در تعاملات بین انسانها مطرح است، اتخاذ بهترین راه و روش برای تعامل بهتر، ترغیب بیشتر و نفوذ در دیگران است. هدف از این تحقیق بررسی اثرات پاسخ به نفوذ اجتماعی بر اعتماد کارکنان بر اساس مدل ابعاد اعتماد رابینز در اداره امور مالیاتی استان چهار محال و بختیاری بوده است. بدین منظور 191 نفر از کارکنان اداره امور مالیاتی استان چهار محال و بختیاری به روش سرشماری انتخاب شده و پس از تایید روایی و پایایی پرسشنامۀ محقق ساخته، اطلاعات در سطح کل جامعه توسط پرسشنامه جمع آوری گردید. اطلاعات بدست آمده از پرسشنامه های پژوهش با استفاده از ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون رتبه بندی فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و آزمون فرضیات پژوهش نشان داد که پاسخ به نفوذ اجتماعی با اعتماد کارکنان در اداره امور مالیاتی استان چهار محال و بختیاری اثر مثبت و معناداری دارد و در نتیجه فرضیۀ اصلی پژوهش پذیرفته میشود. در جمعبندی و نتیجهگیری پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که ایجاد اعتماد در سازمان زمینه نفوذ پذیری را محقق می سازد.
./files/site1/images/%D8%B3%D9%85%DB%8C%D9%85_%D9%86%D9%88%D8%B1.pngبازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |