کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی و مسئول روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان لرستان ، maseeh_2005@yahoo.com
چکیده: (7581 مشاهده)
این پژوهش با هدف بررسی نشانه شناختی ایماژهای ارائه شده در سایت سازمان امور مالیاتی کشور و نشریه سامان؛ نشریه داخلی سازمان امور مالیاتی کشور انجام شده است. سؤال اصلی این تحقیق که سعی می شود به آن پاسخ داده شود این است که "چه تصورات قالبی منفی نسبت به مالیات در ایماژهای مورد بررسی وجود دارد؟" چارچوب نظری که تحقیق بر پایه آن است، نظریات مربوط به تصورات قالبی می باشد و همچنین روش انجام این پژوهش استفاده از روش کیفی نشانه شناسی است. بر اساس نتایج تحقیق، تصورات قالبی منفی نسبت به مالیات در ایماژهای مورد بررسی وجود دارد. همچنین تصاویر قادر به حرکت در راستای اهداف سازمانی نمی باشند. اکثریت ایماژهایی که در رسانه ها استفاده می شوند از سایت های خارجی گرفته شده اند. همچنین ایماژها در کنار مطالب و گزارشات بدون اینکه رویکرد آگاهانه ای در جهت اهداف مالیاتی داشته باشند، استفاده شده اند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
دریافت: 1390/12/24 | پذیرش: 1391/3/24 | انتشار: 1392/12/18