- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
دوره 33، شماره 66 - ( 1404 )                   جلد 33 شماره 66 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bagheri S, Sanaeepour H, Shahrabi B, Hoseini S M R. Designing a social entrepreneurial marketing model to enhance taxpayer compliance in small and medium-sized enterprises (SME’s). J Tax Res 2025; 33 (66)
URL: http://taxjournal.ir/article-1-2440-fa.html
باقری سارا، ثنائی پور هادی، شهرابی بهزاد، حسینی سید محمد رضا. طراحی الگوی بازاریابی کارآفرینانه اجتماعی با هدف تمکین مؤدیان مالیاتی در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط. پژوهشنامه مالیات. 1404; 33 (66)

URL: http://taxjournal.ir/article-1-2440-fa.html


1- دانشگاه آزاد واحد علی آباد کتول
2- گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی آزادشهر، دانشگاه گنبد کاووس، ، Sanaeepour@gonbad.ac.ir
3- گروه کارآفرینی، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی،
چکیده:   (22 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر، طراحی الگوی بازاریابی کارآفرینانه اجتماعی به منظور تمکین مؤدیان مالیاتی در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است. بدین منظور از روش تحقیق آمیخته به¬ترتیب در دو گام کیفی و کمّی استفاده شد. در گام اول، با تحلیل داده¬های حاصل از مصاحبه نیمه¬ساختاریافته با 20 نفر از خبرگان، مفاهیم استخراج شده و الگوی پارادایمی با استفاده از روش گراندد تئوری طراحی شد. در گام دوم، با استفاده از مدل¬یابی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تاییدی، اجزاء مدل پیشنهادی در نرم افزار AMOS بررسی و آزمون شدند. نمونه آماری در این بخش شامل 384 نفر از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط بودند که با استفاده از فرمول نمونه‌گیری کوکران، محاسبه شد. نتایج نشان¬داد عوامل پاسخگویی و مسئولیت¬پذیری، بازاریابی کارآفرینانه اجتماعی، صمیمیت و تعامل با مؤدیان مالیاتی، و آمیخته بازاریابی، از بیشترین میانگین برخوردارند. نتایج تحلیل عاملی تأییدی نیز نشان می¬دهد تمامی بارهای عاملی و ضرایب مسیر در سطح اطمینان 95 درصد معنی¬دار هستند. همچنین براساس نتایج به¬دست آمده بیشترین اثر در مدل پارادایم بازاریابی کارآفرینانه اجتماعی از سمت شرایط علّی به سمت پدیده محوری می¬باشد و پس از آن راهبردها، بیشترین تأثیر را بر پیامدها دارند. در انتهای این پژوهش نیز راهکارها و پیشنهادهای کاربردی، ارائه شدند که از جمله آنها می‌توان به فرهنگ¬سازی مالیاتی، مدیریت منابع، نیازسنجی و فعالیت¬های ترویجی، اشاره کرد.
متن کامل [PDF 1144 kb]   (13 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریتی
دریافت: 1403/8/23 | پذیرش: 1404/1/16 | انتشار: 1404/6/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


./files/site1/images/%D8%B3%D9%85%DB%8C%D9%85_%D9%86%D9%88%D8%B1.pngبازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشنامه مالیات می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Journal of Tax Research

Designed & Developed by : Yektaweb